RSS
Facebook
Twitter

четвъртък, 29 септември 2016 г.

Масивна победа срещу системата, системата е Халифакс

Голям камък ми падна от сърцето днес. Уредих си застраховката Гражданска отговорност на разумна цена. В последните дни това беше затормозяващ фактор, но поне засега всичко изглежда наред.

Определям събитието като масивна победа срещу системата. Победа от ранга на откриването на банкова сметка, но този път и с директен финансов ефект от поне £600 спестени разходи.

Историята е такава - трябва да си направя автомобилна застраховка на мое име. Дотук карах като "добавен шофьор" върху полицата на Клаудио от Рединг, но тъй като на 1 октомври сменяме собствеността, трябваше да си намеря застраховател.

Говорих с Андрей, разглеждах сайтове, търсех оферти. Най-изгодна беше една за около 600 паунда в някаква фирма, наречена "Го Скипи" ("Go Skippy") - някаква страшна щуротия - нещо като "Алпийска фирма Дъглас", само дето не знаеш, че са турци и лъжат :)

Обаждах им се, премятаха ме по някакви оператори, но в едно от поредните изчаквания на телефона направих проверка в интернет и видях доста лоши отзиви. Направо затворих и намерих най-изгодната оферта от първия разпознаваем финансово-застрахователен бранд - "Халифакс". Получих оферта на база шест години без произшествие - факт, който можех да докажа с писмо от "Лев Инс". Обадих им се, заглавичкаха ме и приех да направя депозита от £160.

Веднага по имейл ми поискаха доказателство за шестте години (аз, впрочем имам цели 11 чисти, но нейсе). Изпратих им го. Не го приеха с оправданието, че не се виждало. Сканирах пак на максимална резолюция, английската книжка им пратих, всичко... Пак ми връщат, че били неприемливи. Обаче допуснаха грешката да напишат списък какво се приема.

Реших да играя ва-банк и им върнах имейл, че за трети и последен път им изпращам пакета с документи и нека бъдат така любезни да посочат кое тяхно изискване не покривам. Ако не ми посочат, ще имам три опции - да отнеса този казус на дискриминация до по-висока инстанция, да приема насрещната им оферта или да поискам възстановяване на депозита.

24 часа по-късно документите мистериозно бяха приети и аз полчуих и имейл, и SMS, че всичко е наред и не се налагат никакви последващи действия от моя страна. Според мен думата "дискриминация" ги пречупи, защото технически точно такъв беше случая. Лоша, добра, България е в ЕС. Великобритания все още също.

Сега ми остават 11 месечни вноски от по 35-40 паунда, с което ще намаля на половина досегашния си разход. Цялата полица ще ми струва около 600 паунда.

За справка друг разпознаваем застраховател, който официално декларира, че приема сертификати за Но Клейм Бонус от ЕС (No Claim Bonus - свидетелството, че си "чист" шофьор), ми иска общо над 1400 паунда - депозит £215 и 11 пъти по £110. Смях в залата.

В крайна сметка всичко е добре, когато свършва добре. Радко - Застрахователи 3:2! Системата е Халифакс :)

0 коментара:

Публикуване на коментар