RSS
Facebook
Twitter

петък, 24 юни 2016 г.

Брекзит

Вълнуваща сутрин.

Великобритания гласува за излизане от Европейския съюз. Грубо победата на "Брекзит" е с 52 на 48%.

Събудих се в 6:30, днес съм почивка. Влизам в кухнята и един от румънците вместо "добро утро" (или поне "buna dimineata") ме поздрави с "честит Брекзит".

- Честито и на теб. Ама тоя майтап трябва да го опиташ с някой, който не се интересува от политика.
- А на бас, че Брекзит наистина печели, не се шегувам.


И така изгубих един паунд.

Занесох компютъра си в кухнята да гледаме БиБиСи. Дорсет, нашето каунти, гласува за "Изход". Видяхме резултатите, поговорихме. Сентиментът вкъщи разбира се е минорен. Може би ако не бяхме толкова сериозно медийно облъчени, това настроение нямаше да съществува, защото иначе денят си е ден като ден.

Както и лидерът на ЮКИП Найджъл Фараж каза - "Ето, след Брекзит дори времето започна да се подобрява".


Малко след 8:00 часа местно време премиерът Дейвид Камерън обяви намерението си да подаде оставка в пряко включване от Даунинг Стрийт. Инициаторът на референдума ще се оттегли през есента. Историята ще го съди.

Камрън беше пребледнял, ясно беше, че не е спал. Трудни времена и за него, въпреки че съдбата на един политик няма как да се сравни с мащабите на това, което може да последва. А може и нищо да не последва.

Междувременно пазарите се сринаха. Първото нещо след като загубих баса, беше да погледна какво става на борсата  в Токио. Какво да става друго, освен клане. Индексите - винено червени, паундът на историческо 31-годишно дъно.

Секунди след отварянето на сесията в Лондон изпратих поръчка за продажба на индекс-тракера ми. Фондът, в който бях сложил няколко паунда, следи FTSE 100, а индексът проби дъното още в първите секунди от търговията. Банковите акции се котират на цени с 20-30% по-ниски от вчера!



Знам, че е грешно да се продава сега точно, но решението има и лични причини. В края на краищата залогът ми беше грешен.

Марк Карни също изнесе спешна пресконференция. Управителят на Английската централна банка влезе в режим "кризисни комуникации".

От пиар гледна точка събитията също са доста интересни. Убеден съм, че ще има много материал, който да влезе в учебниците.

Във Фейсбук също ври и кипи. Нормално, излизат ми повече коментари от българи, но и част от английските ми приятели също коментират. И пак нормално, емоциите доминират.

Да видим какво следва...

0 коментара:

Публикуване на коментар