RSS
Facebook
Twitter

вторник, 23 февруари 2016 г.

Разсаждане на чушки Халапеньо

Засадените на 27, 28 и 30 януари семена на люта чушка Халапеньо покълнаха и дойде време да ги разсадя в по-големи саксии. За разсада подбрах качествен компост за разлика от почвата, в която семената трябваше да пробият, така че очакванията ми са развитието им да продължи безпроблемно и през лятото да има реколта.

Общо три саксии разсадих, като в две от тях има по два стръка, а в една - един. Опитът ми сочи, че и с по два стръка вървят добре, но се презастраховах и с една самотна чушка.





В освободените формички посадих нов сорт люти чушки. На опаковката пише 70000 - 85000 единици по скалата на Сковил (Scoville Heat Unit). За справка българската Уикипедия дава за Халапеньо от 2500 до 8000 SHU. Като се има предвид оскъдицата на пряка слънчева светлина, моята прогноза е, че капсаицинът ще се сгъсти до долните граници и на двата сорта, ако изобщо излязат чушки, разбира се.

Междувременно споделяйки с колеги и за това ми хоби, един ми каза за локален сорт, който бил много лют. Проверка в търсачките извади така наречения "Дорсет Нага" (Dorset Naga). Защо се казва така, още не съм разбрал съвсем. Произходът на растението е от Бангладеш - Нага Морич (Naga Morich). Семена в търговската мрежа досега не съм видял, но ако се сдобия някак, със сигурност ще го отразя в блога.

П.П. Дворът ни е за ремонт, но с Андрей ще го оправим, само да се опави времето ха-ха :D
Не, наистина, плановете за барбекю вече са разписани. Малко му трябва.

0 коментара:

Публикуване на коментар